人気ブログランキング | 話題のタグを見る
veszélyes kocsonya? / dangerous jelly?
Jelly left by roadside sparks a major security alert
(from BBC News)

I know this should not be regarded as a joke, considering the fact that we need to be extremely cautious on everything because of the terrorists these days, yet I could not help smirking when imagining the people in protective suits prodding at "flabby red, orange and green substance" - jelly - on the roadside.




ドイツのHalleで路上に「赤やオレンジ、緑色のぶよぶよした物体」が路上に放置されていたため、有毒物質の投棄か?と防護服に身を包んだ消防士らが2時間近くかけて調べたところ、それは実はゼリーだった、という事件。
なにがあるかわからないこのご時世、笑い事じゃないのかも知れないけれど、防護服を来た大人が真面目な顔をしてゼリーをつついていたのかと思うとやっぱり( ̄m ̄)ぷぷっと笑ってしまうのでした。
(このゼリー、結婚パーティから出たものと判明したというけれど、なんだってそれが道端に捨てられる羽目になったんだかは不明。)

いや、ほんとに笑い話ですんでよかったです...
by bramble | 2006-10-10 11:50 | 日常のひとこま
<< 情けない。 Royal Opera Bal... >>